REGULAMIN KONKURSU "LUBELSKA LIGA IT"

(dalej: Regulamin)

I. Postanowienia Ogólne

§ 1 postanowienia ogólne

  1. Konkurs edukacyjny prowadzony jest pod nazwą „Lubelska Liga IT” (dalej: Konkurs).
  2. Organizatorem Konkursu jest Cyberskiller Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Pogodna 36, 20 – 337 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000791988, posiadająca numer NIP: 9462689779, REGON: 383698245, o kapitale zakładowym 62.500,00 zł (dalej: Organizator).
  3. Celem Konkursu jest aktywizacja lubelskich szkół i uczniów do nauki informatyki z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych.
  4. Konkurs ma charakter zamknięty.

§ 2 regulamin konkursu

  1. Regulamin Konkursu, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady i tryb jego przeprowadzenia, a w szczególności:
    1. zasady i warunki organizacji Konkursu;
    2. tryb powoływania i pracy Komisji Konkursowej;
    3. przebieg konkursu oraz zasady przyznawania nagród.
  2. Organizator ogłasza Konkurs, sprawuje nadzór nad jego prawidłowym przebiegiem i zapewnia obsługę organizacyjną Komisji Konkursowej.
  3. Informacje o Konkursie oraz Regulamin są publikowane na stronie internetowej dostępnej pod adresem https://lubelskaligait.pl/regulamin (zwana dalej: „Stroną Internetową Konkursu”).
  4. Przystąpienie do konkursu oznacza akceptację regulaminu Konkursu.
  5. Uczestnictwo w Konkursie, jak i prawa i obowiązki z nimi związane, w tym także prawa do żądania wydania nagrody, nie można przenosić na osoby trzecie.
  6. W Konkursie nie mogą brać udziału dzieci pracowników lub osób świadczących usługi na rzecz Organizatora i jego Partnerów. Pracownikiem w rozumieniu Regulaminu jest zarówno osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, jak i osoba współpracująca w sposób stały na podstawie jakiejkolwiek umowy cywilnoprawnej.
  7. Udział w Konkursie jest bezpłatny i całkowicie dobrowolny.
  8. Wszelkie inne koszty nieokreślone w Regulaminie ponosi Uczestnik Konkursu we własnym zakresie.

§ 3 organizacja konkursu

  1. Konkurs trwa od 20.05.2024 r. do 09.05.2024 r.
  2. Rywalizacja uczniów podzielona jest według tygodni:
    1. 20.05.2024 r. – 26.05.2024 r.,
    2. 27.05.2024 r. – 02.06.2024 r.,
    3. 03.06.2024 r. – 09.06.2024 r.
  3. Konkurs jest organizowany za pośrednictwem portalu internetowego Organizatora pod adresem https://portal.cyberskiller.com/ (dalej: Platforma CyberSkiller).

II. Warunki i zasady uczestnictwa w Konkursie

§ 4 uczestnictwo w konkursie

  1. Do udziału w konkursie uprawnione są szkoły biorące udział w programie pilotażowym “Lublin – edukacyjna przyszłość IT” organizowanym przez Urząd Miasta Lublin.
  2. Do udziału w konkursie uprawnione są następujące szkoły (dalej: Szkoły):
      1. Licea Ogólnokształcące:
      2. I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Lublinie,
      3. II Liceum Ogólnokształcące im. Hetmana Jana Zamoyskiego w Lublinie,
      4. III Liceum Ogólnokształcące im. Unii Lubelskiej w Lublinie,
      5. IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie,
      6. V Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie,
      7. VII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej w Lublinie,
      8. IX Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Lublinie,
      9. XXIII Liceum Ogólnokształcące im. Nauczycieli Tajnego Nauczania w Lublinie.
    1. Technika:
      1. Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Lublinie,
      2. Państwowe Szkoły Budownictwa i Geodezji im. Hieronima Łopacińskiego w Lublinie,
      3. Zespół Szkół Ekonomicznych im. Augusta i Juliusza Vetterów w Lublinie,
      4. Zespół Szkół Energetycznych im. prof. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie,
      5. Zespół Szkół nr 1 im. Władysława Grabskiego w Lublinie,
      6. Zespół Szkół Transportowo-Komunikacyjnych im. Tadeusza Kościuszki w Lublinie,
      7. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych im. Prof. Zofii Sękowskiej w Lublinie.
    2. Szkoły podstawowe:
      1. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Lublinie,
      2. Szkoła Podstawowa nr 3 im. Juliusza Słowackiego w Lublinie,
      3. Szkoła Podstawowa nr 15 im. Jana Pawła II w Lublinie,
      4. Szkoła Podstawowa nr 16 im. Fryderyka Chopina w Lublinie,
      5. Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie,
      6. Szkoła Podstawowa nr 28 z Oddziałami integracyjnymi im. Synów Pułku Ziemi Lubelskiej w Lublinie,
      7. Szkoła Podstawowa nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie,
      8. Szkoła Podstawowa nr 31 im. Lotników Polskich w Lublinie,
      9. Szkoła Podstawowa nr 32 z Oddziałami Integracyjnymi im. Pamięci Majdanka w Lublinie,
      10. Szkoła Podstawowa nr 39 im. Szarych Szeregów w Lublinie,
      11. Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie,
      12. Szkoła Podstawowa nr 38 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie,
      13. Szkoła Podstawowa nr 46 im. Króla Jana III Sobieskiego w Lublinie.
  3. Do udziału w konkursie uprawnieni są uczniowie szkół, o których mowa § 4 pkt 2.
  4. Warunkiem udziału ucznia w konkursie jest:
    1. posiadanie przez ucznia statusu ucznia jednej ze Szkół, o których mowa w § 4 ust 2. w roku szkolnym 2023-2024,
    2. W przypadku uczestnika powyżej 13 roku życia wyrażenia zgody na udział w konkursie oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody następuje przez zaznaczenie odpowiednich pól w formularzu rejestracyjnym.
    3. W przypadku uczestnika poniżej 13 roku życia przedłożenie Organizatorowi oświadczenia rodzica/opiekuna prawnego Uczestnika o znajomości i akceptacji postanowień Regulaminu według wzoru określonego w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
    4. W przypadku uczestnika poniżej 13 roku życia przedłożenie Organizatorowi oświadczenia rodzica/opiekuna prawnego Uczestnika o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, według wzoru określonego w Załączniku nr 2 do Regulaminu.
  5. Oświadczenia, o których mowa w § 4 ust. 5 lit. c i d muszą zostać przesłane w wersji elektronicznej, z widocznym podpisem rodzica/opiekuna prawnego z poczty e-mail rodzica/opiekuna prawnego Uczestnika na adres poczty e-mail wskazany przez Organizatora na Stronie Internetowej Konkursu.

§ 5 komunikacja

    1. We wszystkich sprawach związanych z organizacją oraz przebiegiem Konkursu Organizator będzie kontaktował się bezpośrednio ze koordynatorem szkoły za pośrednictwem Platformy CyberSkiller, wiadomości e-mail lub numeru telefonu.
      1. Przez koordynatora szkoły, o którym mowa w § 5 ust. 1 rozumie się koordynatora szkoły w ramach pilotażu “Lublin – Edukacyjna przyszłość IT” w danej szkole.

III. Zasady przebiegu Konkursu

§ 6 przebieg konkursu

  1. Przebieg konkursu w zakresie rywalizacji szkół odbywa się zgodnie z następującymi zasadami:
    1. Rywalizacja odbywa się w następujących kategoriach:
      1. Szkoły Podstawowe,
      2. Licea Ogólnokształcące,
      3. Technika i szkoły zawodowe.
    2. Szkoły rywalizują w terminie od 20.05.2024 r. do 09.06.2024 r.
    3. W konkursie porównywane są wyniki punktowe szkół osiągnięte przez szkoły w okresie oznaczonym w § 6 ust. 1 lit. b.
    4. Aktualne wyniki szkół publikowane będą w dniach 27.05.2024 r., 03.06.2024 r. i 10.06.2024 r.
    5. Wyniki punktowe obliczane są według zasad obliczania punktów określonych w § 7 regulaminu.
    6. W terminie 10.06.2024 r. w ramach kategorii określonych w § 6 ust. 1 lit. a wyłonione zostaną po trzy szkoły z najwyższymi wynikami, które zostaną zwycięzcami konkursu, czyli łącznie zostanie wyłonionych 9 szkół.
    7. Zwycięskie szkoły otrzymają nagrody określone § 10 ust. 1 lit. b.
  2. Przebieg konkursu w zakresie rywalizacji uczniów odbywa się zgodnie z następującymi zasadami:
    1. Rywalizacja odbywa się w następujących kategoriach:
      1. Szkoły Podstawowe,
      2. Licea Ogólnokształcące,
      3. Technika i szkoły zawodowe.
    2. Uczniowie rywalizują w ramach trzech tur konkursu:
      1. 20.05.2024 r. – 26.05.2024 r.,
      2. 27.05.2024 r. – 02.06.2024 r.,
      3. 03.06.2024 r. – 09.06.2024 r.
    3. Porównywane są wyniki punktowe uczniów osiągnięte przez uczniów w turach konkursu wyznaczonych w § 6 ust. 2 lit. b.
    4. Wyniki punktowe obliczane są według zasad określonych w § 7 regulaminu.
    5. W każdej turze wyłanianych jest po 3 uczniów w ramach kategorii określonych w § 6 ust. 1 lit. a, czyli w każdej turze co tydzień wyłanianych jest 9 uczniów. Łącznie we wszystkich turach w ciągu całego konkursu zostanie wyłonionych 27 zwycięzców.
    6. Informację o zwycięzcach w każdej turze publikowane będą w dniach 27.05.2024 r., 03.06.2024 r. i 10.06.2024 r.
    7. Zwycięzcy otrzymają nagrody określone § 10 ust. 1 lit. a.

§ 7 zasady obliczania punktów

  1. Do wyłaniania zwycięzców poszczególnych etapów zostanie użyta liczba punktów zdobytych za rozwiązywanie zadań na platformie CyberSkiller.
  2. Liczba uzyskanych punktów jest obliczana na podstawie następujących zasad:
    1. za każdą zaznaczoną poprawnie odpowiedź w pytaniu testowym Uczestnik uzyskuje 1 punkt,
    2. za każdą zaznaczoną błędnie odpowiedź w pytaniu testowym Uczestnik traci 1 punkt,
    3. Uczestnik nie może uzyskać ujemnej liczby punktów w pytaniu, tj. w przypadku zaznaczenia większej liczby błędnych niż poprawnych odpowiedzi Uczestnik otrzyma 0 punktów w ramach pytania,
    4. ostateczny wynik testu to suma uzyskanych punktów ze wszystkich pytań.
  3. Za poprawnie rozwiązane zadanie praktyczne uczestnik uzyskuje od 10 do 100 punktów. Wartość ta jest uzależniona od stopnia trudności zadania, która określana jest przez gwiazdki (np. 1* = 10p, 3* = 30p).
  4. Jeżeli szkoły bądź uczniowie uzyskają taką samą liczbę prawidłowych rozwiązań, to o zwycięstwie rozstrzygać będzie liczba rozwiązanych zadań. Jeżeli liczba rozwiązanych zadań będzie równa, wówczas o zwycięstwie rozstrzygnie komisja.
  5. Komisja konkursowa zastrzega sobie prawo do weryfikacji wyników pracy uczniów przesłanych za pośrednictwem zadań z wgrywaniem plików, które zalicza nauczyciel. W przypadku zaliczenia przez nauczyciela zadań z niepoprawnym rozwiązaniem uczestnik jest dyskwalifikowany z konkursu.
  6. Zwycięzcą konkursu rywalizacji szkół w danej kategorii zostanie szkoła, która zdobędzie najwyższą średnią liczbę zdobytych punktów przypadających na ucznia.
    1. Punkty za rozwiązanie zadań obliczane są zgodnie z zasadami określonymi w § 7 ust 2.
    2. Średnia, o której mowa w § 5 ust. 5 obliczana jest przez podzielenie liczby punktów zdobytych przez wszystkich uczniów w danej szkole przez liczbę dostępów przyznanych szkole zgodnie z umową podpisaną z Organizatorem.
  7. Zwycięzcą tygodniowej rywalizacji uczniów w danej kategorii, zostanie uczeń, który zdobędzie najwięcej punktów za rozwiązanie zadań.
  8. Punkty za rozwiązanie zadań obliczane są zgodnie z zasadami określonymi w § 7 ust. 2.

§ 8 wymagania techniczne

  1. Celem wzięcia udziału w Konkursie, Uczestnik jest zobowiązany do posiadania sprzętu komputerowego, m.in. podłączonego do sieci Internet wraz z aplikacją do przeglądania stron WWW np. Microsoft Edge, Google Chrome, który jest niezbędny do udziału w Konkursie.
  2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowy przebieg Konkursu, jeżeli posiadany przez Uczestnika sprzęt komputerowy nie będzie posiadał funkcjonalności pozwalających na prawidłowe działanie Platformy CyberSkiller.

IV. Komisja Konkursowa

§ 9 komisja konkursowa

  1. Organizator ustanowi Komisję Konkursową w liczbie od 3 do 5 osób, w której skład będą wchodzili przedstawiciele Organizatora oraz Partnerów. Organizator wskaże Przewodniczącego Komisji.
  2. Komisja Konkursowa nadzorować będzie prawidłowy przebieg Konkursu.
  3. Do zadań Komisji Konkursowej należy również ocenianie samodzielności wykonanych zadań.
  4. Decyzje Komisji Konkursowej są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie. Nie wyłącza to jednak prawa Uczestnika do złożenia odwołania.
  5. Pracami Komisji Konkursowej kieruje Przewodniczący.
  6. Odwołania Uczestników rozpoznaje Komisja Konkursowa.
  7. Odwołania dotyczące Konkursu powinny być kierowane przez Uczestników w formie elektronicznej na adres e-mail konkurs@cyberskiller.com lub w formie pisemnej na adres siedziby Organizatora. Zgłaszane odwołanie powinno zawierać co najmniej: imię, nazwisko i dane kontaktowe Uczestnika oraz uzasadnienie odwołania.

V. Zasady przyznawania nagród

§ 10 nagrody

  1. Organizator ustanawia następujące nagrody:
    1. W każdym tygodniu określonym w § 6 ust. 2 lit. b, dla uczniów, którzy zajęli miejsce I, II i III w każdej z kategorii określonych § 6 ust. 2 lit a:
      1. I nagroda:
        • Klucz YubiKey 5NFC,
        • Karta prezentowa do sklepu Empik o wartości 200 złotych.
      2. II nagroda:
        • Karta prezentowa do sklepu Empik o wartości 100 złotych.
      3. III nagroda:
        • Karta prezentowa do sklepu Empik o wartości 50 PLN.
    2. Dla szkoły, która zajęła miejsce I, II i III w każdej z kategorii określonych w § 6 ust. 1 lit. a:
      1. I nagroda:
        • Dostęp do kursów edukacyjnych na platformie CyberSkiller na semestr letni roku szkolnego 2024/2025 przeznaczonych dla poziomu szkoły.
        • Szkolenie dla pracowników szkoły z zakresu cyberbezpieczeństwa i test podatności na ataki hakerskie, organizowane przez partnera konkursu, APT Defend spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
      2. II nagroda:
        • Szkolenie dla pracowników szkoły z zakresu cyberbezpieczeństwa i test podatności na ataki hakerskie, organizowane przez partnera konkursu, APT Defend spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
      3. III nagroda:
        • Szkolenie dla pracowników szkoły z zakresu cyberbezpieczeństwa i test podatności na ataki hakerskie, organizowane przez partnera konkursu, APT Defend spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
  2. Nagrody, o których mowa w § 10 ust. 1 zostaną wręczone na gali zakończenia konkursu. O terminie gali zakończenia konkursu Organizator zawiadomi uczestników za pośrednictwem Strony Internetowej Konkursu, a także w wiadomości e-mail wysłanej na adres użyty do utworzenia konta na Platformie CyberSkiller.
  3. Organizator może ustanowić dowolne nagrody specjalne. Szczegółowe informacje zostaną podane do publicznej wiadomości za pośrednictwem Strony Internetowej Konkursu.
  4. Nie jest możliwe odstąpienie prawa do nagrody osobom trzecim. Nie ma możliwości zamiany nagrody na inną.

VI. Ochrona danych osobowych

§ 11 zasady ochrony danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Cyberskiller Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Pogodna 36, 20 – 337 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Lublinie, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000791988, posiadająca numer NIP: 9462689779, REGON: 383698245, o kapitale zakładowym 62.500,00 zł. Z administratorem danych można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@cyberskiller.com lub korespondencyjnie, pisząc na adres siedziby administratora.
  2. Dane osobowe przekazane Administratorowi przy procesie rejestracji Szkoły oraz Uczestników, o którym mowa w § 4 i 5 Regulaminu, będą przetwarzane w celu:
    1. realizacji Konkursu, tj. oceny, przyznania i przekazania nagród,
    2. podania do wiadomości publicznej informacji o wynikach Konkursu,
    3. promowania drogą elektroniczną na wskazany przez Uczestnika, Opiekuna adres e-mail oraz numer telefonu usług świadczonych w ramach Platformy CyberSkiller oraz podejmowania w tym zakresie działań marketingowych,
    4. promowania drogą elektroniczną na wskazany przez Uczestnika, Opiekuna adres e-mail oraz numer telefonu usług świadczonych przez Organizatora oraz podejmowania w tym zakresie działań marketingowych.
  3. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. zgoda, wyrażona przez Uczestnika lub przez rodzica lub opiekuna prawnego Uczestnika oraz Opiekuna.
  4. Dane osobowe będą przetwarzane:
    1. w przypadku Uczestników – uczniów szkół ponadpodstawowych oraz ich rodziców lub opiekunów prawnych – do czasu zakończenia Konkursu lub do czasu wycofania zgody, o ile jej wycofanie będzie miało miejsce przed zakończeniem Konkursu. Cofnięcie zgody oznacza wyłączenie Pracy Konkursowej z Konkursu i wycofanie swojego udziału w Konkursie.
    2. w przypadku Uczestników – uczniów szkół ponadpodstawowych oraz ich rodziców lub opiekunów prawnych nagrodzonych prac – do momentu usunięcia publikacji o wynikach konkursu ze strony internetowej Organizatora lub zaprzestania innego wykorzystania nagrodzonych prac;
    3. w przypadku Opiekunów – przez okres do 1 roku od ogłoszenia wyników Konkursu,
    4. w celach marketingowych i promocyjnych do czasu wycofania zgody.
  5. Utrwalony wizerunek uczestników będzie przetwarzany na potrzeby organizacji Etapu drugiego konkursu, a także w celach promocyjnych związanych z konkursem do czasu wycofania zgody.
  6. Uczestnik, rodzic/opiekun prawny Uczestnika oraz Opiekun ma prawo w każdej chwili wycofać zgodę na przetwarzanie jej danych osobowych w zakresie, w jakim takiej zgody udzieliła. Cofnięcie zgody nie będzie jednak miało wpływu na przetwarzanie, którego dokonano na podstawie zgody tej osoby przed jej cofnięciem. Wycofanie Zgody przed zakończeniem Konkursu oznaczać będzie rezygnację z udziału w Konkursie.
  7. Uczestnik, rodzic/opiekun prawny Uczestnika oraz Opiekun mają prawo żądania dostępu do danych osobowych dotyczących przetwarzanych przez Administratora oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Żądanie usunięcia danych przed zakończeniem Konkursu oznaczać będzie rezygnację z udziału w Konkursie. Żądania wykonania powyższych praw należy przekazywać wysyłając wiadomość na adres e-mail: iod@cyberskiller.com
  8. Uczestnik, rodzic/opiekun prawny Uczestnika oraz Opiekun mają prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tzn. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Dane osobowe będą udostępniane innym odbiorcom wyłącznie w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu Konkursu, a także, realizacji nagród i ich wydania uprawnionym Uczestnikom. Dane osobowe będą udostępnione partnerom konkursu. Lista partnerów konkursu oraz zakres kategorii danych osobowych udostępniony poszczególnym partnerom konkursu jest dostępna pod linkiem lubelskaligait.pl/partnerzy.
  10. Administrator danych nie będzie przeprowadzać zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, na podstawie podanych danych osobowych. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

VII. Postanowienia końcowe

§ 17 postanowienia końcowe

  1. Organizator zastrzega prawo do zmiany postanowień Regulaminu z ważnych przyczyn. Za ważne
    przyczyny uznać należy, w szczególności, lecz niewyłącznie:

    1. przyczyny dotyczące Organizatora, w tym zmiany firmy, formy prawnej lub siedziby,
    2. usprawnienia techniczne Strony Internetowej Konkursu lub Platformy CyberSkiller, w szczególności zmiany służące poprawie bezpieczeństwa użytkowników lub poprawie komfortu korzystania ze Strony Internetowej Konkursu oraz Platformy CyberSkiller,
    3. zapobieganie nadużyciom,
    4. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wejście w życie nowych przepisów prawa,
      skutkujących koniecznością zmiany Regulaminu,
    5. wprowadzenie środków bezpieczeństwa, w tym środków bezpieczeństwa sanitarnego, służących zapewnieniu bezpieczeństwa osób,
    6. zmiany redakcyjne Regulaminu Konkursu lub zmiany zakresie czasu organizacji Konkursu oraz poszczególnych jego etapów.
  2. O zmianach regulaminu wprowadzonych podczas trwania Konkursu organizator poinformuje uczestników drogą mailową.
  3. Uczestnik, który nie spełni warunków określonych w Regulaminie traci prawo do udziału w Konkursie oraz ewentualnej nagrody.
  4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez uczestników Konkursu.